MZK patrí môjmu otcovi. Krídlo kúpil a ostatné si urobil na mieru sám.
Meno: |
Jozef „DEDENKO“ SAJAN
|
Volací znak: | OM – H012 |
Prezývky: | Dedenko |
MZK patrí môjmu otcovi. Krídlo kúpil a ostatné si urobil na mieru sám.
Meno: |
Jozef „DEDENKO“ SAJAN
|
Volací znak: | OM – H012 |
Prezývky: | Dedenko |
Krídlo: | MW 117, plocha 11,7m2 , vystužená nábežka i odtoková hrana. |
Podvozok: | klasická konštrukcia z duralových trubiek, laminátová kapotáž, pohodlná sedačka, predné koleso brzdené, zadná náprava tuhá, odpruženie kolies je gumovými pružinami, vpredu medzi nohami je malý úložný priestor na nutné náradie (ploskačka a pod.), za chrbtom je nádrž 28 lit. |
Motor: | VW 1200, napriamo, s podporným ložiskom (úprava „Dedenko“ Sajan), vrtuľa drevená Wollner. |
Prístroje: | výškomer, rýchlomer, vário, kompas, otáčkomer, rádio ICOM A3E, GPS Garmin 12. |
Stúpanie: | 3 – 3,5 m/s, |
Vmax.: | 120 km/h |
Vmin.: | 60 km/h |
Vcest.: | 70-75 km/h (vário na nule, hrazda pustená) |
Spotreba: | cca 6 lit/h (na Majstrovstvách Slovenska 2000 mi 5 lit. paliva vydržalo presne 47 minút) |
Teraz Dedenko zhotovil novú, dvojmiestnu trojkolku a motor VW 1600 vybavil reduktorom.
Krídlo: | UFO, plocha 14,2m |
Podvozok: | celokovová dvojmiestna konštrukcia, sedačky z električky, všetky kolesá brzdené, zadné sú odpružené gumovými pružinami, nádrž 35 lit |
Motor: | VW-1600 s reduktorom a núteným chladením valcov a hláv v úprave „Dedenko“ Sajan |
Vrtuľa: | Hor-Prop, 3-listá, drevená, na zemi nastaviteľná |
Prístroje: | výškomer, rýchlomer, vário, kompas, otáčkomer, rádio ICOM A3E |
Lietanie bolo jeho snom odjakživa.
Dedenko na svojej mašinke, ktorú postavil, upravoval, opravoval a ja som mu na nej lietal. Mám na nej nalietaných ďaleko viac hodín, ako jej majiteľ. Dedenko lieta len pre radosť a v tzv. „oleji“. VĎAKA